“Programele JA au fost oferite în România din 1993. Toate programele au fost traduse şi adaptate şi sunt disponibile în limba romană. Programa JA pentru elevi suplimentează programa şcolara a Ministerului Educaţiei şi Cercetării, cu studiul de concepte economice şi cu deprinderea de abilităţi legate de mediul economic din afara şcolii.
Modulele JA se desfăşoară numai în cadrul şcolilor şi universităţilor şi sunt predate de către cadrele didactice, după participarea acestora la cursurile de orientare şi pregătire organizate de Junior Achievement România. Programele se pot implementa ca disciplină opţională sau ca anexă la cursuri curente.
JA Romania asigură profesorilor şi şcolilor participante manuale, materialele de lucru la clasă, seminarii de pregătire, consultanţă de specialitate corespunzător programului ales. Peste 200.000 elevi şi studenţi romani au beneficiat de programele JA până în 2005. Prin Junior Achievement, tinerii învaţă cum funcţionează afacerile şi cum pot avea acces la succes. Succesul vine de la cei implicaţi în educaţia generaţiei viitoare: susţinătorul financiar, voluntarul din comunitatea de afaceri, profesorul, părintele, elevul.
Misiunea JA Romania este să servească toate şcolile care dezvoltă şi implementează programe de educaţie economică pentru tineri, realizând parteneriate între comunitatea de afaceri şi cea educaţională.”
Pe parcursul ultimilor ani s-au desfăşurat următoarele programe:
Prevenirea abandonului scolar
Este un program care se desfăşoară pe durata a 2-6 ore şi a fost conceput pentru a ajuta elevii să îşi dezvolte o atitudine pozitivă faţă de necesitatea educaţiei şi faţă de viitorul lor. Participă la acest program elevi ai claselor a IX-a şi a X-a. Programul le explică elevilor beneficiile şi avantajele economice ale educaţiei pe care o primesc în şcoală. Pe parcursul derulării programului, elevii vor participă la diverse activităţi pentru a înţelege care este “preţul pe care îl vor plăti” daca vor renunţa prea devreme la educaţie şi care sunt beneficiile de care se vor bucura prin obţinerea unui nivel cat mai înalt de pregătire.
Cheia succesului
Acest program furnizează elevilor informaţiile necesare pentru a-şi putea forma un mod de viata sănătos, pentru a deveni consumatori educaţi. Pe parcursul celor 12 teme prezentate pe parcursul întregului an şcolar, se abordează subiecte ca stilul de viată, strategii de viată şi cariera, resursele, produsele şi consumatorii, tinerii fiind scoşi din mediul lor educaţional specific şi antrenaţi într-o experienţă dinamică, motivantă, care le poate schimba într-un mod pozitiv concepţia despre lume şi viaţă. Participă la acest program elevi ai claselor a IX-a şi a X-a.
Tehnici de comunicare
Programul “Tehnici de comunicare” îi învaţă pe tineri abilităţile de baza ale unei persoane educate şi competente, abilităţi după care vor fi evaluaţi mai târziu în viaţă. În afara de a deprinde şi îmbunătăţi abilităţile de comunicare, tinerii învaţă să realizeze o cercetare, să argumenteze, să se angajeze în dezbateri şi să îşi dezvolte abilităţile de ascultare activă.
Succesul profesional
Programul “Succesul profesional” abordează subiecte ca stilul de viaţă, strategii de viaţă şi carieră, prezentare la interviu şi lucrul în echipă, oferindu-le tinerilor instrumentele necesare pentru construirea unei cariere de succes.
Etica în afaceri
Programul “Etica în afaceri” prezintă elevilor atât importanţa valorilor personale, cât şi pe cea a valorilor universale în dezvoltarea unui caracter puternic şi demn necesar în etica în afaceri. Programul este gândit astfel încât să ofere elevilor posibilitatea de a interacţiona, de a discuta şi a analiza dileme etice, de a-şi lărgi perspectiva asupra eticii prin înţelegerea aspectelor multiculturale.
Piaţa de capital
Programul “Piaţa de capital” explorează identificarea unor produse sau servicii financiare existente şi funcţionale pe o piaţă, simulează dorinţa de a investi şi educa tinerii să ia decizii de investiţie bazate pe o studiere a pieţei, pe analiza şi pe corelarea informaţiei cu resursele de care dispun. Programul contribuie la formarea unei imagini complete asupra pieţei de capital şi a instrumentelor de lucru pe această piaţă precum şi a beneficiilor şi riscurilor.