Campania Smarter – „Trei paşi spre viitor”
prof. Delia Crişan
Pe parcursul săptămânii 16-20 iunie 2014, în Colegiul Tehnic „Mediensis” Mediaş s-a desfăşurat campania „Trei paşi spre viitor” ca parte a campaniei „SMARTER” (Social Media Academy: Raising Teen Employability Resources). Această campanie s-a derulat în cadrul proiectului propus de Organizaţia GEYC (Group of the European Youth for Change) prin care se doreşte încurajarea tinerilor cu vârste cuprinse între 13 şi 30 de ani din România să folosească instrumentele oferite de reţelele sociale pentru a reuşi să obţină în viitor locul de muncă dorit.
În şcoala noastră, grupul ţintă vizat a fost alcătuit din elevi cu vârsta de 14-16 ani. Pe parcursul mai multor ore, elevilor le-au fost prezentate diferite instrumente puse la dispoziţie de organizaţia coordonatoare GEYC pe http://resources.geyc.ro/, cum este de exemplu modelul de CV Europass.
Analiza SWOT a fost prezentată elevilor atât ca o metodă de autoevaluare a propriilor capacităţi, calităţi sau defecte cât şi ca metodă general valabilă de analiză a unui posibil proiect pe care la un moment dat ar putea dori să îl pregătească şi apoi să îl deruleze.
Pentru un viitor în comunitatea europeană sau mondială, buna cunoaştere a cel puţin unei limbi de circulaţie internaţională este obligatorie. De aceea, de un real succes s-a bucurat site-ul http://www.busuu.com/enc/, unde elevii şi-au creat conturi şi au ales să înveţe una dintre limbile străine propuse. În mare majoritate elevii s-au orientat spre limbile germană şi spaniolă dar nici limbile considerate exotice nu au fost uitate, limba chineză sau cea japoneză stârnind curiozitatea elevilor. Depinde doar de ei să continue să utilizeze facilităţile de învăţare existente pe acest site.
Printre temele dezbătute au fost temele legate de cele mai căutate profesii pe piaţa muncii, de echilibrul între viaţa personală şi cea profesională, opţiunea elevilor pentru o carieră şi mai ales paşii necesari pentru obţinerea unui job – a „Dream Job”-ului! Au fost completate machetele puse la dispoziţie de GEYC iar acestea au fost reunite într-o mini-expoziţie. Popularizarea acestei activităţi s-a făcut prin postarea afişului campaniei la avizierul elevilor.
Pentru participarea la această campanie, Colegiul Tehnic „Mediensis” a primit denumirea onorifică de Centru „SMARTER”. Profesorilor implicaţi – prof. Corina Tănase, prof. Ana Bocioancă şi prof. Delia Crişan – le-a fost acordată titulatura de „SMARTER Educator”.
În urma tragerii la sorţi, prof. Delia Crişan, în calitate de coordonator a activităţii Campaniei „SMARTER” din cadrul Colegiului Tehnic „Mediensis” Mediaş, a fost aleasă să participe la Trainingul internaţional, desfăşurat la Bucureşti, în perioada 22-31 august 2014. Au participat reprezentanţi din 14 ţări. Punctul culminant al acestui training l-a constituit EDYS – „European Digital Youth Summit” – desfăşurat la Palatul Parlamentului din Bucureşti, în 28 august 2014.