Steagul, harta și plăcuța care atestă titulatura de Școală eTwinning acordată liceului nostru pentru anul școlar 2023-2024
Proiect eTwinning „No water, no future” – 2022
eTwinning este comunitatea şcolilor din Europa, o platformă de comunicare, colaborare, demarare proiecte şi schimb de informaţii. Proiectele eTwinning se bazează pe:
INTERACTIVITATE
- elevii au ocazia de a participa la activităţi interactive propuse în cadrul proiectelor, de a comunica activ cu alţi elevi participanţi la proiect şi de a face schimb de experienţă prin intermediul Tehnologiilor Comunicării şi Informaţiilor;
- astfel, ei folosesc limba străină ca mijloc de comunicare cu tineri care provin din alte ţări, fiind puşi în situaţii reale de comunicare;
- în plus, toate aplicaţiile folosite în realizarea sarcinilor, inclusiv utilizarea platformei, dau un caracter interactiv proiectelor eTwinning.
INTERCULTURALITATE
- elevii au ocazia de a intra în contact cu tineri provenind din alte tări europene, îmbogăţindu-şi astfel experienţa culturală;
- ei învaţă lucruri noi despre alte culturi dar, în acelaşi timp, îşi aprofundează cunoştinţele despre propria cultură;
- aceste proiecte promovează toleranţa, comunicarea, colaborarea, deschizându-le elevilor noi orizonturi cu privire la ceea ce înseamnă o comunitate europeană.
INTERDISCIPLINARITATE
- elevii au ocazia de a îmbina două sau mai multe discipline în cadrul unui singur proiect eTwinning;
- astfel, în cadrul proiectelor eTwinning, se pot îmbina studiul limbilor străine cu discipline variate: TIC, științe, educaţie ecologică, arte etc.
Proiectul eTwinning ”NO WATER NO FUTURE” s-a desfășurat în perioada februarie – mai 2022 și a avut participanți din 4 școli: Colegiul Tehnic ”Mediensis” și 3 școli din Turcia. La implementarea lui au participat 9 profesori din Turcia și România. Din școala noastră au fost implicați elevii din clasa a XI-a A – tehnician operator tehnică de calcul, îndrumați de doamnele profesoare Delia Crișan și Ana-Cristina Bocioancă.
Cantitatea și calitatea apei scade pe zi ce trece din cauza schimbărilor climatice, a obiceiurilor inconștiente de consum, a suprapopulării, a standardelor de trai ridicate, a urbanizării neplanificate, a creșterii activităților industriale, a nevoilor de energie, a lipsei de conștientizare a mediului. Scăderea calității și cantității de apă va cauza multe probleme legate de sănătatea umană, siguranța alimentelor, sărăcirea, accesul la apă curată, probleme economice și, de asemenea, va provoca dispariția multor specii de plante și animale. Doar 0,3% din resursele de apă de pe pământ sunt utilizabile și potabile, de aceea, trebuie să folosim resursele cu atenție pentru a ne proteja resursele de apă pentru noi înșine și pentru generațiile viitoare.
OBIECTIVELE PROIECTULUI
- Să conștientizăm elevii noștri cu privire la poluarea apei și să ne asigurăm că măsurile care trebuie luate pentru prevenirea poluării apei sunt interiorizate de către elevi și reflectate în comportamentele lor
- Să ne asigurăm că elevii noștri învață despre apă subterană din țara noastră și din lume și să implementăm aceste informații prin creșterea gradului de conștientizare cu privire la deficitul de apă subterană și protecția acesteia
- Conștientizarea elevilor cu privire la metodele de economisire a apei și a-i obișnui să transforme regulile de economisire a apei în comportamente permanente la școală și acasă
- Să examinăm efectele utilizării agenților de curățare alternativi în locul agenților de curățare moderni asupra apelor subterane
- Creșterea gradului de conștientizare cu privire la amprenta apei
- Utilizarea eficientă a instrumentelor web 2.0 prin respectarea regulilor e-safety
- Să dezvoltăm abilitățile elevilor din secolul 21, cum ar fi abilitățile creative, de gândire critică, producție, cooperare și îmbunătățirea abilităților de limba engleză.
REZULTATELE PROIECTULUI
- Elevii noștri au aflat cauzele și efectele poluării apei și vor arăta comportamente mai responsabile cu privire la acestea.
- Elevii au înțeles care sunt modalitățile de prevenire a poluării apei și sperăm să își îndeplinească responsabilitățile individuale cu privire la prevenirea poluării apei
- Elevii au înțeles importanța economisirii apei și vor reflecta acest lucru în comportamentele lor viitoare
- Elevii au acum o perspectivă despre apele subterane, protecția și utilizarea eficientă a apelor subterane
- Elevii au învățat despre importanța utilizării produselor de curățare alternative pentru a preveni poluarea apei
- Elevii s-au adaptat utilizării instrumentelor web 2.0 în mod eficient, respectând regulile de siguranță electronică
- Elevii și-au îmbunătățit abilitățile de limba engleză, comunicând și colaborând cu colegi din alte țări
UPDATE
Ca urmare a numărului generos de activități desfășurate și a succesului acestora, profesorii coordonatori Ana Cristina Bocioancă și Delia Crișan au solicitat și primit „Certificatul Național de Calitate” pentru acest proiect.
Primirea acestor certificate dar și activitățile desfășurate în cadrul eTwinning de colega noastră, prof. Delia Cacovean, au dus la îndeplinirea condițiilor necesare pentru obținerea titulaturii de „Școală eTwinning” – eTwinning School Label 2023-2024.
Datorită coordonării eficiente și a colaborării deosebit de bune cu colegii turci, proiectului i s-a acordat și „Certificatul European de Calitate” – European Quality Label.
Felicitări tuturor celor implicați!
The Harmony of Nature
prof. Delia Cacovean
În cadrul proiectului Internațional ”The Harmony of Nature” STE(A)M e-Twinning project, am desfășurat activități împreună cu elevii din clasele XA și XB, în special dedicate ”World Water Day – March 22”. Prin prezentările realizate de către elevi s-a dorit evidențierea rolului deosebit pe care apa o are în viața noastră, dar și rolul de multe ori nefast pe care activitatea omului o are asupra naturii și a poluării apei. În urma participării, elevii au conștientizat mai bine faptul că problemele legate de conservarea rezervelor de apă și limitarea poluării acesteia se află în mijlocul preocupărilor multor elevi, profesori, oameni din întreaga lume. Elevii au fost recompensați cu premii și mențiuni:
- Premiul I – Elena Gașpar – XA
- Premiul II – Paraschiva Sterp – XB
- Premiul III – Alexandra Cotoroi – XB
- Mențiune – Tabita Țifraș – XB
- Mențiune – Andreea Vlad – XB